Testamente og legat

Du kan støtte Psoriasisforeningen ved at oprette et testamente, der bestemmer, at Psoriasisforeningen skal arve efter dig. Hvis du ikke efterlader dig arvinger eller har lavet testamente, går din formue til statskassen efter din død.

Psoriasisforeningen er som humanitær organisation godkendt og fritaget for at betale arveafgift – hele arven går dermed ubeskåret til foreningens formål.

Du får ro i sindet

Alle kan oprette et testamente. Så bestemmer man selv, hvad der skal ske med det, man efterlader sig. Det giver ro i sindet at vide, hvad man vil gøre, og det er en lettelse for de efterladte i en tung situation. De skal ikke belastes af, at skulle træffe beslutninger, som måske ikke er overensstemmelse med din ånd og vilje. I testamentet kan arvebeløbet øremærkes til bestemte ting. Der kan også afsættes et bestemt beløb i form af et legat.

Betænk Psoriasisforeningen i dit testamente

Det er muligt at oprette et gratis testamente, når du donerer arv til Psoriasisforeningen. Vi har indgået et samarbejde med virksomheden Dokument 24, hvor du kan oprette testamentet online ved at svare på 12-15 spørgsmål. Når spørgsmålene er besvaret, fremsendes testamentet straks pr. e-mail.

Dokument 24 bistår ligeledes med gratis juridisk rådgivning, hvis du har spørgsmål til oprettelsen af dit testamente.

Du starter oprettelsen af dit testamente her.

Legat og testamente

Det er også muligt at give et beløb til Psoriasisforeningens arbejde med et såkaldt legat i dit testamente. Legatet til Psoriasisforeningen er et fikseret beløb, og ændrer således ikke på, hvem der i øvrigt arver efter dig. Vi har indgået et samarbejde med Legal Desk, så du gratis kan lave et legat, der tilgodeser Psoriasisforeningen. Du kan læse mere om Legal Desk her

Du kan oprette legatet, uanset om du allerede har oprettet et testamente eller ej. Du kan prøve det helt gratis, lige så mange gange du vil og det bliver ikke bindende, før du vælger at underskrive det fysisk.

Vi har indgået et samarbejde med Legal Desk, så du har mulighed for at tilgodese Psoriasisforeningen med både legat eller testamente.

Du kan nemt oprette et legat her

Opret testamente her

Få gratis hjælp til dit testamente

Detgodetestamente.dk hjælper dig, der overvejer at testamentere til velgørenhed. Med tjenesten kan du få op til 5000 kr. i tilskud til at skrive testamente herunder gratis og uafhængig rådgivning fra en advokat.

Læs mere her