Hjerte

Om os

Følelsen af at stå alene med sin sygdom, og at ens omverden ikke er i stand til at hjælpe én videre, er desværre temmelig udbredt, når en familie rammes af psoriasis.

Psoriasisforeningen er en humanitær forening. Vi arbejder for at udbrede kendskabet til psoriasis og psoriasisgigt samt at støtte og forbedre forholdene for de mere end 200.000 danske psoriasispatienter og deres pårørende.

Psoriasisforeningens vision er ”et liv uden psoriasis”. Vores mission er derfor at kæmpe for bedre vilkår og livskvalitet for mennesker med psoriasis i hud og led - og deres pårørende.

Leve bedst muligt med psoriasis

Vi ser det som vores fornemste opgave at hjælpe vores 5.000 medlemmer og deres familier til at leve bedst muligt med sygdommen.

Vi vil blandt andet:

• Være med med til at skabe kontakter og netværk mellem psoriatikere, fordi ligesindende kan høste uvurderlige tips og råd af hinanden og hjælpe hinanden med at håndtere en hverdag med psoriasis eller psoriasisgigt
  • Holde vores medlemmer ajour om den aktuelle debat, de nyeste behandlinger, den nyeste forskning samt de politiske og sundhedsfaglige tiltag, der kan få betydning for vores medlemmer
  • Være medlemmernes talerør over for læger, myndigheder, medier, arbejdsmarked og offentlighed. At være til stede, hvor beslutningerne tages
  • Løbende oplyse danskerne om psoriasis, arbejde for at nedbryde fordomme og dermed fremme offentlighedens accept af psoriasis og psoriasisgigt.

Støt os

Børn og unge lider af psoriasis

Vi har brug for din støtte så vi kan bryde tabuer, hjælpe de unge og stoppe udviklingen

Bliv medlem

Meld dig ind i dag, og få adgang til alle fordelene med det samme.
Som medlem af Psoriasisforeningen støtter du en forening som kæmper  for bedre vilkår og livskvalitet for mennesker med psoriasis i hud og led, og deres pårørende.